5 tips for flere kunder og økt omsetning

Finn din USP. Hva er enestående med det du tilbyr?

Jeg går ut i fra at du allerede tilbyr et produkt eller en tjeneste som folk har behov for. Det kan også lønne seg å finne ut hvem som er konkurrentene dine og gjøre deg noen tanker om hvordan ditt produkt skiller seg fra deres. Hvorfor skal kundene velge deg fremfor dem? Hva er fantastisk med det du tilbyr? Det starter med din begeistring og overbevisning. Synes du ikke produktet ditt er bra, blir det tøft å overbevise verden. 

Har bedriften en tydelig visuell profil?

Du har kanskje profilen på plass? Ellers hjelper jeg deg gjerne med å lage en. Profilen bør tilpasses det du tilbyr, appellere til din målgruppe og den bør skille seg fra dine konkurrenter. Har du en profil som funker greit, holder det kanskje å legge til noen nye farger og elementer eller bytte profilfont, for å møte dagens behov. 

Konsekvent bruk av profilen på tvers av kanaler

Konsekvent bruk av den visuelle profilen gjør det lettere for kunder å identifisere og huske bedriften din. Når alt fra nettsider og annonser til brosjyrer og emballasje følger det samme designkonseptet, bidrar det også til å gi bedriften et profesjonelt og troverdig utseende.

Hvor synlig er din bedrift? 

Du bør dukke opp når det søkes etter det du tilbyr. Kanskje kan du jobbe mer med innhold eller teste ut digital annonsering? Har du forresten tatt eierskap til bedriftsprofilen din i Google? Det kan være lurt, mange bedrifter har et potensiale der. Følg gjerne med på hva konkurrentene dine gjør og hvilke kanaler de er til stede i. 

Gode omtaler og anbefalinger er gull verdt

Fem stjerner og gode omtaler er jo først og fremst et bevis på at det du tilbyr faller i smak – så bruk det for alt det er verdt i markedsføringen! Hvem sjekker ikke anbefalinger før de handler på nett eller besøker en restaurant for første gang? Det gjør i hvert fall jeg. Hva med å dele omtalene i story eller highlights på Instagram? 

Få en gratis vurdering

Lurer du på om du kunne/burde gjort mer på markedsføring for å oppnå bedre resultater? Jeg gjør gjerne en gratis vurdering av din bedrift, og presenterer mine funn over en kaffe med deg/ditt team.

Send meg en e-post, om du synes dette høres spennende ut.

Forrige
Forrige

Samarbeid mellom ZOYOU og Prenta gir synergier for kundene

Neste
Neste

Justert visuell profil for eget firma